Karl-muffins


Eftersom både Simon och Isidor heter Karl i andranamn bakade jag minimuffins idag. Apelsinmuffins med chokladsmörkräm på. Denna smörkräm hade en bas av vaniljkräm vilket gjorde den lite som chokladpudding:)

Smörkrämen är gjord av:
2 dl vaniljkräm (tjock vaniljsås)
150 g smör
2 msk florsocker
2 msk kakao

Vispa smöret mjukt, tillsätt vaniljkräm och siktad kakao och florsocker.

Väldigt enkel och god:)

Min nya utmaning är just nu att löra mig spritsa blommor och blad. Detta var mitt första försök- fler behövs;) Bilden är inte superbra heller men...

Efter ett besök på Tårtdekor ( www.tartdekor.se ) köpte jag utstickare i form av fjärilar som jag provade lite idag med :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Guuud så gott!

2010-01-28 @ 21:17:53
Postat av: Lina

Hej hej, ja jag är allt här och smygkikar ibland, hörde av min kompis Nina att du gjort fantastiska praliner till öppna förskolan, och att du hade en bakblogg... Jag är imponerad! Allt ser skitavancerat ut ju. Jag gillade särskilt Isidors Mumintårta, en sån skulle jag oxå vilja ha nån gång...

Hoppas allt är bra med er allihop!

Kram Lina

2010-01-30 @ 18:49:34
URL: http://goldielocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0