50 års-muffins



I helgen firade min man och jag 50 årsdag (fyller båda 25 i år..) och då bakade jag cupcakes.. Det blev glutenfria cupcakes med smörkräm på och sugarpaste. Provade Dr. Otgers (stavas?) sockermassa och den var riktigt lätt att arbeta med, dock tycker jag den va lite för söt jämfört med hemmagjord...
Formarna är från Åhlens, jättesöta men lite för tunna, men i en muffinsplåt höll de formen riktigt bra...

Rint spritsade jag med kristyr och blommorna är i sugarpaste.

Muffinsställningen är köpt på Clas Ohlson för 149 kr, tyvärr var det i nåt begränsat sortiment så det var svårt att få tag på.. men ett hittade tillslut min svägerska :)

Kommer lägga ut receptet på cupcaksen för de blev riktigt goda- och det är bra att ha ett glutenfritt recept :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0